Een kleine week vakantie in Buenos Aires – Deel 2

Afsluiting dag 1 en een goed begin van dag 2

In mijn leven heb ik heel wat hotelkamers gezien en er zelfs in geslapen. Een herinnering gaat terug tot een vakantie met mijn ouders in Italië. Meestal pakte mijn vader een hotel niet zo ver van de eindbestemming vandaan zodat we op ons gemak lekker konden eten en slapen om ons de volgende ochtend uitgerust op de geplande camping te installeren. Het bewuste hotel had buitenmuren een dak en kamers zonder deuren en vensters zonder ramen ramen. Mijn moeder was in paniek, mijn vader stelde haar gerust en mijn zus en mij maakte het allemaal niet zoveel uit. We hebben het er levend vanaf gebracht. Jaren later heb ik tijdens een fietstocht van Renkum naar de Spaanse grens ook in een dergelijk hotel mogen overnachten. Dit hotel was niet in opbouw zoals in Italië maar in afbraak zoals in einde hotel. Ook dit heb ik overleefd. Vergeleken met dit alles is dit hotel waarvan ik nu een van de betere kamers bezet helemaal zo gek nog niet.

Wat later op de avond ben ik wat gaan eten in een restaurant op de hoek. Dit bleek een excellente keuze te zijn. Ze hadden een overheerlijke pastaschotel met zeevruchten (Frutas do Mar). Dit keer geen witte wijn bij mijn visgerecht maar Patagonia Amber Malt, een Argentijns bier, wat me heerlijk smaakte. Omdat ik al een nacht zonder slaap achter de rug had voelde ik me na de maaltijd en het bier behoorlijk slaperig. Ik heb een kleinigheid afgerekend en linea recta via de lift voor max 3 personen in mijn bed gedoken.

Dag 2 (3 maart) op zoek naar Casa Rosario

Bijtijds opgestaan, ik voel me zo fris als een hoentje met ijskoude voeten. Dat kwam zo: midden in de nacht hoorde ik een geluid alsof er stenen op de vloer vielen. Bij nader inzien waren het brokken ijs die uit de airco waren gevallen. Ik heb de airco uitgeschakeld maar mijn voeten zijn koud gebleven. Die ochtend heb ik ontbeten in het hotel en dat was ook gelijk mijn laatste ontbijt in het hotel. Alle volgende dagen heb ik elders ontbeten, tegenover Valerio bij Suarez, een impressie van de buitenkant hieronder.

Toch heerlijk om daar lekker buiten te ontbijten.

Vooraf had ik een boek (Lonely Planet) over Buenos Aires aangeschaft zodat ik precies wist (nou ja zo ongeveer) waar ik heen wilde en hoe ik daar moet komen. Ik heb bij de receptie gecheckt of mijn route klopte. We waren het eens, ik heb mijn rugzak met alles wat ik die dag nodig dacht te hebben gepakt en ben op weg gegaan. Hieronder een selectie van foto’s gemaakt tijdens mijn wandeling.

Bezoek Kathedraal Metropolitane de Buenos Aires

Tsja, of je nu religieus bent of niet aan een bezoek aan een kerk of wat ontkom je niet als toerist. Ook ik niet! Voor de liefhebbers een eerste serie foto’s, in het tweede deel van het verslag van deze dag begin ik met de rest van de kerkfoto’s. Ikzelf verbaas me over het gehalte aan diepgelovigen in Zuid Amerika. Het is maar goed dat niet iedereen zo in het leven staat als ik. Zo blijft het leven het waard om geleefd te worden. Voordat ik in filosofisch geleuter verval, geef ik je eerst de foto’s.

Bij de foto’s geen tekst, omdat ik echt niet weet wat het allemaal voorstelt. Deze link verwijst naar meer informatie dan ik je kan geven.

Nieuwste artikelen

4 Comments

1. In het hotel in Italie was bovenin in een kroeg, dat je kon alleen maar bereiken via een buitentrap . Toen wij wilden slapen deed ik de luiken dicht. Maar een dronken gast kon niet over de gang lopen en gooide de luiken weer open. Midden in de nacht wilde ik een glas water pakken en greep ernaast het water belandde op mijn slapende broer . #**•~#!!!!. Weet jij nog?!

1. Lieve zus, fijn om te merken dat het zo goed met je gaat.
      Dat jij je dat hotel ook vlot voor de geest kunt halen is een bewijs dat ik het niet uit mijn duim heb gezogen.
      Ik meen dat ik die avond een stripboekje vond waardoor ik vergeten ben dat jij me nat gegooid hebt.
      Ik heb nooit wraak genomen maar binnenkort ga ik dat wel doen, dus maak je borst maar nat.
      Je liefhebbende broertje

2. Schitterende foto’s pa, het heeft inderdaad wat weg van Barcelona. Het lijkt mij tevens tig keer beter om langs de kant van de weg te lunchen/ontbijten, dan in het hotel zelf. Niet te vergelijken met Nederlandse hotels, maargoed, hier is het lang niet zo mooi als in Argentinië

1. Het is daar zo anders dan hier in Teresina, het is daar in Buenos Aires meer Europa. Ik ben er erg in positieve zin door verrast.
      Misschien verhuis ik over een tijdje wel daarnaartoe. Wat vervelend is, als ik dat doe, dat ik weer alles opnieuw moet aanschaffen.
      Maar het zit in het achterhoofd dus misschien komt het ervan. En zoniet, dan ga ik zeker nog eens terug.